duminică, 11 mai 2008

Luna Rossa - Vila Zorilor by Vinarte

Mi-am dat seama ca n-am mai scris de multa vreme de un vin romanesc asa ca am gasit oportuna mentionarea unui vin care desi ca soi nu este unul traditional romanesc ca si producator se incadreaza la aceasta categorie. Am amintit in multe randuri preferinta mea fata de merlot si vorbeam nu cu multa vreme in urma cu un prieten caruia ii spuneam ca merlot-ul era favoritul meu pana sa descopar (ceva mai bine) diverse vinuri italiene. Este foarte adevarat insa ca nu mi-am permis sa descopar foarte bine vinurile frantuzesti (ca tot vorbim de un merlot) pentru ca poate stiti ca vinurile frantuzesti adevarate sunt foarte scumpe. Aceluiasi prieten ii spuneam ca vinurile italiene pe langa bucuria gustului lor deosebit m-au facut sa-mi temperez optimismul cum ca as reusi sa recunosc vreodata dupa gust macar vinurile rosii (o parte) datorita varietatii incredibile, care face pana la urma parte din farmecul vinului in general.

Revenind cu picioarele pe pamant (romanesc dupa cum spuneam), mai exact la Dealu Mare cu D.O.C. cu tot, merlot-ul Luna Rossa 2003 a celor de la Vinarte este vinul despre care vroiam sa va vorbesc. Impresia generala este aceea a unui vin fin, cu un nas persistent si amplu care a crescut destul de mult in cei 5 ani pe care ii avea conform etichetei si cred eu (nu stiu de ce) ca este genul de vin care merita pastrat si care poate ascunde surprize placute la invechire.

Nota: Publicat deasemenea si aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu