luni, 5 ianuarie 2009

Sarbatori in trei culori

Sunt sigur ca majoritatea dintre voi au cat de cat habar de diversitatea pe care ti-o poate oferi un pahar de vin. Acest lucru ajunge pana acolo incat ai putea sa spui ca nu poti bea acelasi vin de doua ori pentru ca fie daca bei un Sauvignon Blanc din Chile si unul din Noua Zeelanda, fie daca bei acelasi Merlot, frantuzesc sa zicem, la diferenta de un an doi, vinul nu e niciodata acelasi. Asta este de altfel una din calitatile pe care eu le apreciez cel mai mult la vin si care este poate una din caracteristicile ce deosebesc vinul fata de alte bauturi cu sau fara continut de apa in ele.

Ei bine, in vacanta, destul de lunga, prilejuita de sarbatorile de iarna ce tocmai au trecut, atunci cand am avut ocazia tocmai calitatea despre care v-am vorbit mai sus am vrut sa o impartasesc cu altii si de ce nu...sa o aprofundez. N-am sa incep sa enumar vinurile pe care am avut ocazia sa le gust ci mi-am propus doar sa ma limitez la a enumera cate unul din cele trei culori in care vinul s-a consacrat. Marturisesc ca daca as fi ales prima varianta mi-ar fi fost ceva mai usor si asta desi am calatorit din Romania in Chile, din Franta in Africa de Sud, din Ungaria in Australia si din Italia in California. Nu stiu daca alegerea pe care am facut-o e cea mai inspirata, dar asta acum conteaza mai putin.

Asadar, am sa incep cu categoria vin rosu (pentru care imi marturisesc preferinta si poate tocmai de aceea este si categoria la care mi-a fost poate si cel mai greu sa ma decid). Ei bine aici am ales sa mentionez un vin sud african si anume un cupaj de la Two Oceans cu un miros intens de fructe coapte ce iti lasa un gust foarte placut de la prima gura. Nu este un vin rosu greu, aristrocrat, dar poate tocmai asta il face agreabil si usor de baut.

Cum era si normal, pana a ajunge la vinul alb trebuie sa parcug gradual spectrul culorilor si sa ma opresc la un vin rose. E drept ca aici mi-a fost cel mai usor pentru simplul fapt ca a trebuit sa aleg intre doar doua vinuri. Oferta ce e drept si in magazine e ceva mai limitata ca la celelalte categorii, dar ar fi nedrept sa folosesc aceasta scuza pentru ca exista oricum suficiente optiuni de unde poti alege. Château de Seignouret Bordeaux Clairet Rosé dupa cum poate se observa si din imagine poarta pe eticheta idicatia de Grand Vin de Bordeaux. N-am sa spun ca este un vin mare, dar am sa spun ca are un raport calitate/pret cel putin satisfacator dupa gustul meu. Poate e bine sa mentionez acum si faptul ca foarte multe din vinurile din care am ales sunt vinuri pe care le puteti gasi fara prea mari probleme in rafturile supermarketurilor.

Am ajuns in final si la vinurile albe dintre care desi mi-a placut si o Feteasca Regala de la Negrini si un Sauvignon Blanc chilian de la Frontera, m-am oprit asupra unui vin italian, din zona Umbria, Grechetto Colli Martani - Duca Odoardo 2007 , de la care mi-a fost usor sa retin galbenul pai si aromele florale, intense si delicate in acelasi timp...numai bun pentru ceva branzeturi proaspete.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu