vineri, 9 octombrie 2009

Sauvignon Blanc - Degustare de grup (II)

Ieri a fost prima data cand am revenit asupra unui soi care a mai facut obiectul unei degustari de grup.

Nu ca am fi noi mari fani de Sauvignon Blanc, dar ca sa pastram alternanta de culoare a trebuit sa alegem un soi alb, si cum incercasem deja principalele varietati de struguri albi, o astfel de repetitie era oarecum de asteptat.

Cum poate va puteti deja inchipui, am incercat, in primul rand sa nu repetam si probele ci doar soiul. Astfel, am resit sa ne intalnim cu cateva vinuri pe care, cel putin in formatia, din care poate va mai aduc aminte mai fac parte si Radu si Mihnea, nu le mai incercasem.

Parerile mele personale despre vinuri sunt urmatoarele:

Luis Felipe Edwards - Sauvignon Blanc Gran Reserva - 2008 (alc. 14%, prod. Luis Felipe Edwards, Leyda Valley, Chile): Culoare palida, vinul are nas proaspat, verde, in care se simt nuante de soc; gustul are note minerale; aciditate buna; Final mediu, proaspat si ierbos; desi destule, gradele alcoolice sunt bine tinute in frau si aproape ca nu se simt.

Davino - Sauvignon Blanc 2006 (alc. 13.5%, prod. Davino, Dealu Mare): Culoare aurie fina; olfactiv se simt arome de lychee si mar golden; gustativ insa aromele tind mai degraba spre floral, la fel si retronazal; finalul este mediu spre lung.

Villa Maria - Sauvignon Blanc Private Bin - 2008 (alc. 13%, prod. Villa Maria, Marlborough, Noua Zeelanda): Culoare usor verzuie; nas foarte placut, in el se simt izuri de mere verzi si soc; in gura vinul da senzatia de verde crud; aciditate ridicata; final simplu, usor acrisor.

Inama Vulcaia - Sauvignon del Veneto - 2006 (alc. 13%, prod: Inama Azienda Agricola, San Bonifacio - Verona, Italia): Culoare galbuie; se spune ca in cazul acestui soi adesea se simte miros de 3.14 - 3.14 de pisica; ei bine, cred ca asta ii da nota originala acestui vin; Gust gol, usor amarui; nu se poate zice ca vinul duce lipsa de personalitate, dar nu este genul de personalitate pe care sa o apreciez.

In loc de concluzii...

Cum am revenit la degustarile ce au ca tema un singur soi, sunt tentat sa revin la prostul obicei de a face clasamente. Topul preferintelor mele il puteti vedea mai jos (intamplator acelasi cu ordine anterioara). El este independent de pretul fiecarei sticle in parte, din acest motiv nu pot sa nu gasesc pretul singurului vin romanesc din lista oarecum nejustificat, el fiind de doua ori si ceva mai mare ca cel al vinului chilian de exemplu.

1. Luis Felipe Edwards - Sauvignon Blanc Gran Reserva - 2008
2. Davino - Sauvignon Blanc 2006
3. Villa Maria - Sauvignon Blanc Private Bin
4. Inama Vulcaia - Sauvignon del Veneto - 2006

2 comentarii:

  1. salut
    Cum ati ajuns sa alegeti producatorii astia?
    Si pentru ca e un subiect discutat saptamana asta pe cateva bloguri, dupa parerea ta, care din ele nu respecta tipicitatea de soi? Intreb pentru ca nu am avut ocazia sa le incerc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut,

    Alegerea a apartinut fiecaruia din participanti. Tot ce ne-am dorit a fost sa incercam sa acoperim cat de cat zone diferite.

    Legat de a doua intrebare a ta, chiar am fost tentat sa mentionez in post la Davino ca nu mi s-a parut foarte tipic, desi nici nu stiu cu ce alt soi sa-l aseman.

    RăspundețiȘtergere