luni, 27 august 2007

...cu forte proaspete

O sa incep cu Tamaioasa Romaneasca de la Cotnari. Desi degustarea lui nu este foarte recenta si desi vinul dulce nu este in fruntea preferintelor mele aroma tamaioasei nu este foarte usor de uitat, este o aroma delicata care a impresionat si juriul de la salonul de la Bruxelles de anul asta unde a obtiut o medalie.

Nu intamplator am lasat la urma Reose-ul celor de la Canti. Am ramas placut impresionat de de caracteristicile lui. Personal cred ca multi romani au parerea gresita ca rose-ul se rezuma la Busuioaca de Bohotin si implicit ca tot vinul de acest tip este dulce. Ei bine Sangiovese Merlot – IGT nu este deloc dulce, dar este un vin bine crescut, cu care o scoti la capat indiferent de cui il oferi, un vin cu o aroma ce iti gadila papilele de la primul contact si pe care zau ca n-as ezita sa-l mai incerc. Am vazut cu ceva vreme in urma o emisiune la Realitatea in care era invitat Catalin Paduraru si care la intrebarea moderatorului despre ce vin “se poarta” anul asta (daca nu-mi amintesc gresit si daca se poate vorbi de asa ceva) acesta a amitit rose-urile. Pe langa acest lucru sunt de parere (si am auzit vorba asta la mai multi) rose-ul este un vin care prin corpolenta imprumutata de la vinul rosu si prin prospetimea ce te trimite cu gandul la vinul alb se dovedeste a fi un vin ideal pentru perioadele mai calde ale anului.

Nota: Publicat deasemenea si aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu