luni, 17 septembrie 2007

Francusa de Cotnari 2007

Începând cu 15 septembrie la Cotnari se poate degusta primul vin din acest an viticol: Frâncusa 2007, se arata intr-un comunicat de presa al companiei.
Culesul strugurilor la Cotnari a început pe data de 03 septembrie, primii fiind recoltati cei din soiul frâncusa.
Datorita modernizarii tehnologiei de vinificatie, prin finalizarea unei investitii de peste 5 milioane de euro, în mai putin de doua saptamâni de la data recoltarii, strugurii din soiul Frâncusa se transforma în vin limpede, galben - verzui, si fructuos.
În rezervatia viticola - Podgoria Cotnari - administrata de catre compania Cotnari SA, pe cele 1.300 ha se cultiva doar soiuri autohtone, respectiv: Frâncusa de Cotnari, Grasa de Cotnari, Feteasca Alba si Tamâioasa Româneasca.
Productia este cu 10% mai mica decât cea de anul trecut, urmând a se obtine aproximativ 930 vag. de struguri, dar calitatea este „fara egal”, strugurii depasind concentratia de 200 grame/lt, înca din prima zi de recoltare.

SC COTNARI SA 12.09.2007
DIRECTOR GENERAL,
Dr. Ec. Constantin DELEANU

4 comentarii:

  1. Am fost de curînd la Cotnari, la cramă şi am văzut cum "se face" vinul. Evident că vizita s-a încheiat cu o partidă de degustare şi cu un chef pe măsură (după aceea).

    Dintre vinurile ce ne-au fost prezentate mi-a plăcut, aşa ca vin care să însoţească o masă, "(Dealul) Cătălina" şi mai puţin Frîncuşa - cel puţin producţia 2008 mi se pare cam prea acru (nu sec, ci acid).

    În rest, pentru desert, Tămîioasa este de neîntrecut.

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut Bogdan,

    N-am apucat sa gust din Francusa de anul asta asa ca nu ma pot pronunta. M-ai facut curios insa in legatura cu celalat vin mentionat de tine asa ca o sa-l incerc cu prima ocazie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vinul se numeşte "Dealul Cătălina" şi eu mi-am cumpărat săptămîna trecuta două sticle din real - preţ cca. 12 lei. Bănuiesc că se găseşte şi la Carrefour sau Auchan. Atenţie, trebuie să fie făcut de Cotnari S. A., iar nu Vinia.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, mi-am dat seama ca e Cotnari. De obicei sunt destul de atent la detalii de genul asta. Asta e problema cand unii producatori si-au insusit numele unei podgorii intregi.:)

    RăspundețiȘtergere