vineri, 27 martie 2009

Doua vorbe despre vin

Au trecut mai bine de doi ani de cand am scris primul meu post despre vinuri pe blogul meu si ceva mai mult de cand am inceput sa constientizez ca vinul nu e doar alb si rosu, dulce sau sec. De atunci am tot citit si invatat lucruri noi despre acest domeniu, dar am si realizat ca sunt si mai multe lucruri de invatat. Am cunoscut oameni noi priceputi in acest domeniu si am discutat cu multi despre vie si vin. Mi-am luat inima in dinti si m-am si inscris la un curs despre vin.

Nu am pretentia ca ma pricep, ba chiar in tot acest timp recunosc ca mi-am schimbat unele pareri si continui sa mi le imbunatatesc si sa mi le schimb pe altele.

In Romania asa numita cultura a vinului nu are foarte multi adepti cred insa in faptul ca acest lucru se va schimba mai devreme sau mai tarziu.

Imi aminteam ca acum ceva vreme vroiam sa invat despre asta si nu stiam cum si de unde sa incep. De aceea mi-am si propus sa scriu aceste randuri. Desi nu sunt vreun profan imi permit sa fac doua recomandari celor care doresc sa afle mai multe despre vin.

Am sa incep cu doua carti pe care tocmai le-am citit. Prima se numeste Vinurile Lumii si in ea sunt prezentate podgorii si vinuri de pe intreg mapamondul. Departe de a fi o enciclopedie completa intr-un domeniu atat de vast, cartea reuseste insa sa parcurga suficient de detaliat toate tarile si zonele in care se cultiva vie si se face vin, fiind un ghid util pentru a-ti face o prima impresie asupra particularitatilor si calitatilor fiecarei zone si vin in parte.

Acum ca ne-am facut o privire generala despre geografia vinului trebuie sa lucram putin si la detaliile legate de cum se bea un vin si ce face ca un vin sa fie mai apreciat ca altul.

Fara indoiala pentru ultima parte a acestei fraze totul tine de gustul fiecaruia, dar sunt o serie intreaga de alte lucruri important de stiut de catre orice persoana interesata.

Pentru toate astea recomand cartea domnului Profesor Viorel Stoian – o personalitate in domeniu, Marea carte a degustarii vinurilor, care trateaza intr-un limbaj accesibil si celor fara experienta in oenologie si de cele mai multe ori cu un umor care pe mine m-a cucerit de la primele pagini toate detaliile legate de cum si ce trebuie remarcat la un vin si tot ce tine de degustarea lui.

Asadar trebuie doar sa vrei sa aflii mai multe. Surse sunt destule.

P.S.: Prima carte este relativ usor de gasit in mai toate librariile. Pe cea de-a doua o veti gasi cu siguranta in una din locatiile Vinexpert sau comanda de pe evinoteca.ro.

2 comentarii:

  1. poti sa spui la ce curs de vin ai fost? Caut si eu ceva acum si cateva referinte ar fi binevenite. Merci.

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut Nicusor,

    Cursul la care am fost (de fapt inca sunt, ca tine un an jumatate) este un curs de master organizat de catedra de Viticultura a Facultatii de Horticultura de la Agronomie.
    Din pacate nu mai dau de anuntul lor despre acest curs, dar poate reusesti tu sa gasesti mai multe detalii pe site-ul lor.

    Numai bine si te mai astept pe aici.

    RăspundețiȘtergere