sâmbătă, 21 martie 2009

Prince Mircea DOC-CMD Vanju Mare 2005

Aruncand figitiv un ochi pe blog, Prince Mircea D.O.C - C.M.D. Vanju Mare Terase Danubiene ar fi al cincilea merlot de la Vinarte despre care va vorbesc. Cu singuranta asta nu e o pura intamplare. Eu personal recunosc ca nu am mai baut atat de multe vinuri din acest soi de la vreun alt producator de vin din Romania sau ce-l putin nu-mi amintesc sa fi facut asta. Acest lucru, ma gandesc, ca este o dovada simpla ca Vinarte o stie pe asta cu Merlotul.

Fara indoiala ca in toate aceste vinuri poti citi caracteristici ale soiului dar nu fara a remarca (era oarecum de asteptat) particularitati ale fiecarui vin in parte.

Plecand de la aceasta ideea la Prince Mircea mi-a placut fructozitatea aromelor. Aromele de frunte de padure sunt o asociere des intalnita la acest soi, dar n-am putut sa nu remarc prospetimea acestor arome din buchetul acestui vin. Daca la unele vinuri rosii simti fructele de padure bine coapte (rascoapte as zice) Prince Mircea ti le arunca in nas proaspete, parca abia culese. La asta se adauga o persistenta buna, usor taninoasa care fac din acest vin o alegere buna la masa de weekend.


Si apropo de masa de weekend, desi detinatoarea secretului acestei retete este Nico nu m-am abtinut sa nu imortalizez crusta de parmezan si alte bunatati pe care a prins-o pieptu' lui puiu'.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu