duminică, 27 septembrie 2009

In vizita la Crama Rotenberg

Pentru ca eram curiosi sa vedem unde si cum se face Merlot-ul despre care v-am amintit in cel putin doua randuri si pentru ca domnul Mihail Rotenberg a acceptat sa ne primeasca, ieri in grup aproape complet (ma refer la grupul alaturi de care facem degustarile de grup despre care v-am mai scris), am facut o scurta vizita la Crama Rotenberg in Ceptura.

Asa cum ma asteptam, pentru ca ne povestise deja domnul Rotenberg la intalnirea anterioara, am observat la crama dorinta de a evita pe cat se poate bruscarea vinului, interventia mecanica fiind redusa pe cat posibil. Crama nu este foarte mare ca suprafata insa ea este organizata pe trei nivele, din care doua se afla sub nivelul solului, asta si pentru ca se pune accentul pe metoda gravitationala in procesul de vinificare.

Partea interesanta a vizitei a fost degustarea in paralel a catorva vinuri din recolta de anul trecut, facute din strugurii de pe acelasi plai dar tratate cu drojdii din diferite colturi ale lumii. Eu unul, am ramas surprins de divesitatea de gusturi pe care aceiasi struguri o pot da.

Si pentru ca vorba multa ... saracia omului iata cateva imagini din crama.

Crama, vedere exterioara ...


Drumul vinului incepe oarecum surprinzator in recipiente destinate in mod normal gunoiului. Metoda a fost insa folosita deja cu succes in California.

Coboram primul rand de scari spre urmatorul nivel ...


... cel al butoaielor.


La ultimul nivel sunt depozitate sticlele ce mai tarziu vor ajunge pe mesele noastre.


Nota: Publicat deasemenea si aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu