miercuri, 24 iunie 2009

Degustare de grup - Sauvignon Blanc

Daca ar fi sa fac o comparatie cu degustarea anterioara, cea de Merlot, in cazul de fata n-am avut prea mari probleme in a decide regina balului. Si daca pe pozitiile intermediare au existat diferente intre preferintele fiecaruia, in cazul extremelor si aici ma refer la locul 1 si 5 parerile au fost cat se poate de unanime.

Ce ne-am dorit de la aceasta noua degustare si, zic eu, am si reusit in mare masura, a fost sa parcurgem vinuri din zone cat mai distincte si mai variate. Astfel daca la primele noastre episode aveam de-a face doar cu vinuri romanesti si daca in cea anterioara prezenta unui vin de import a fost solitara, de aceasta data am avut de-a face cu vinuri din Franta, Chile, Africa de Sud, Noua Zeelanda si, binenteles, Romania.

Iata si cateva spicuiri din notitele luate si, binenteles, topul preferintelor mele ...

1. Hawke's Bay - 2006 - Babich Wines (Noua Zeelanda)
2. Sancerre Les Tilieres - 2007 - Michel Redde & Fils (Franta)
3. Reserva Sauvignon Blanc - 2007 - Misiones De Rengo (Chile)
4. Prince Stirbey - Vitis Vetus - 2008 - Agricola Stirbey (Romania)
5. Southern Lights - 2006 - Romanrock-Simontown (Africa de Sud)

Prince Stirbey: Nas floral, usor si elegant; culoare perlata, poate putin prea palida; gust usor citric, imbogatit cu nuante de soc si ananas; un vin tineresc si floral cu aciditate buna; postgust nu foarte lung si usor amarui.

Sancerre Les Tilieres: Culoare auriu pal; nas ierbos, verde, nu foarte puternic; tenta ierboasa se simte bine si in gust unde mai pot fi sesizate si usoare tuse minerale si ceva arome de grappefruit; final mediu placut si proaspat; aciditate ridicata; usor atipic sau, in orice caz, distitinct fata de celelate vinuri.

Misiones de Rengo: Culoare stralucitoare; nas foarte puternic (miroase a Lumea Noua) cu nuante florale, dar si ceva ardei verde; corpolent; gust ceva mai greu decat celelate concurente, dar cu note placute; aciditate ridicata.

Southern Lights: Culoare intensa si stralucitoare; nas simplu si amabil cu nuante citrice si usor florale; vinul debuteaza bine, dar aromele deviaza brusc catre un gust amar si dezamagitor.

Hawke's Bay: Culoare stralucitoare; nas puternic superb cu nuante de lime si mar verde; gust corpolent si plin; arome distinse si final floral foarte placut.

In loc de concluzii ...

Mi s-a parut interesant ca, cel putin in preferintele mele, pe primele doua locuri s-au situat vinuri din tari cu traditie in acest soi (daca Franta este considerata mama Sauvignon-ului, Noua Zeelanda este considerata de cunoscatori drept tara in care acest soi s-a dezvoltat cel mai mult si cel mai bine).

In ceea ce ma priveste, am observat ca pus intr-o asfel de postura am tendinta sa fiu mai exigent cu vinurile. Astfel, luat separat, as fi fost cu siguranta impresionat de Prince Stirbey, de exemplu, dar iata ca in top l-am pozitionat pe un slabut loc 4.

De obicei vinurile care imi plac cel mai mult smulg cele mai putine cuvinte de la mine ... :).

Multumesc lui Mihnea pentru fotografie.


Nota: Publicat deasemenea si aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu