luni, 29 iunie 2009

Livia - Sarba 2008

Am placerea, ca de aceasta data, sa va spun doua vorbe despre un vin produs de un vinificator vrancean, ca si mine. Stiu, acum o sa sara toti in capul meu sa-mi spuna cum ca plaiurile mioritice prin care am copilarit se fac vinovate de o cantitate importanta de vin nebaubil. Nu este insa cazul de fata.

Nu stiu ce va zice voua cuvantul/soiul Sarba. Eu mi-am amintit insa ca prima oara l-am auzit pe un teren de fotbal. Ce are vinul de-a face cu fotbalul? Mai nimic. Povestea este insa urmatoarea. Eu am copilarit in Focsani, relativ aproape de stadionul Milcovul. Asa se face ca rar imi scapa un eveniment fotbalistic fara sa ma aibe ca spectator. Tot n-ati inteles? Stati ca ajungem si la Sarba. Ei bine, la unul din aceste evenimente (nu stiu ce baraj intr-o liga obscura) una dintre echipe era repezentanta orasului Odobesti. Astfel ca sustinatorii ei strigau incurajari care sunau cam asa:

-Podgoria-Sarba-Odobesti!!!

Eu am bagat la cap, desi n-am inteles de unde vine acest cuvant si ajuns acasa l-am intrebat pe tata ce inseamna Sarba. El mi-a explicat ca e un soi de struguri obtinut pentru prima data prin anii '70 la Odobesti.

Ceva mai tarziu, am citit cate ceva despre acest soi si l-am si incercat. In seara asta m-am intalnit din nou cu acest cuvant prin intermediul unei sticle de vin din gama Livia produs de Cramele Garboiu.

Nu este un vin sofisticat, nu va asteptati sa gasiti in el corpolenta unui Chardonnay sau prospetimea unui Sauvignon. Vinul are insa atuurile sau, mai degraba particularitatile lui. Este un vin usor, semiaromatic, vinificat in demisec desi da pe alocuri impresia de ceva mai dulce, are un parfum intens de flori de cires si piersica coapta si poate fi gasit in rafturile magazinelor la un pret rezonabil dupa parerea mea.

Din cate am inteles eticheta este realizata de pictorita Elena Andrei la ideea lui George Moisescu.

Nota: Publicat deasemenea si aici.
Credit foto: vinul.ro

2 comentarii:

  1. Frumos articol, vinul face parte si din viata mea!
    interesant blogul!

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut si multumesc de vizita.
    Daca vrei sa citesti mai multe despre vin te astept in noua locatie a blogului.

    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere