luni, 17 august 2009

Despre dopurile de aluminiu si Cramele Halewood

Utilizarea dopurilor de aluminiu sau de tip screw-cap nu mai este demult o noutate. Aceasta solutie este folosita de ani buni de multi producatori, cu precadere de cei din lumea noua insa, nu de putine ori, parerile despre acest tip de dopuri sunt, oarecum pe nedrept, unele negative. Spun oarecum pe nedrept pentru ca, desi tehnic vorbind, dopurile cu filet ofera vinului conditii favorabile in lupta cu mediul inconjurator, personal mi-e greu sa-mi inchipui disparitia totala a dopurilor de pluta carora le gasesc vina ca dau deschiderii unei sticle de vin un farmec aparte.

Nu de putine ori, acest tip de dop creeaza falsa impresie ca e vorba de un vin prost. Nimic mai fals. Am baut de exemplu vinuri australiene sau nou-zeelandeze cu astfel de dop cu mult peste unele care folosesc metoda traditionala de imbuteliere. Este adevarat ca niciodata nu vei vedea un screw-cap la o sticla de Opus One sa zicem, dar o catalogare ca cea tocmai amintita este, dupa parerea mea, gresita.


In aceste conditii, utilizarea de catre un producator roman a unei astfel de solutii mi se pare un semn de curaj. Am citit, in cateva randuri, ca piata romaneasca, inca prea putin matura, nu ar fi pregatita pentru asa ceva. Poate ca asa este, poate ca nu. In orice caz, cei de la Halewood si-au asumat acest risc si au scos pe piata sticle cu astfel de dopuri. Am descoperit acest lucru intamplator cand am comandat zilele trecute o sticla de Pinot Noir - Prahova Valley Reserve si sunt curios ce succes vor avea aceste vinuri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu