joi, 6 august 2009

Degustare de grup - Riesling

Asa cum a scris deja Mihnea, inca de la inceputul intalnirilor noastre, el a venit cu propunerea sa dedicam o degustare Riesling-ului. Eu, trbuie sa recunosc ca, am avut de prea putine ori ocazia sa ma intalnesc cu acest soi (sa ne intelegem, vorbim despre Rieslingul adevarat, nu despre cel italian), iar de cele cateva ori in care ne-am intersectat era vorba de cupaje in care se regasea si acest soi. Acest lucru, dar mai ales faptul ca nu de putine ori am auzit vorbindu-se de bine acest tip de vin, m-au facut cel putin curios inainte evenimentului de ieri de la Ginger.

Desi, dupa denumire, soiul poate parea foarte cunoscut, simt nevoia sa reamintesc ceea ce am spus si in paranteza anterioara si anume ca Riesling-ul de Rin este cu totul alt soi decat cel italian pe care il intalniti ceva mai des in Romania, dar care da nastere unor vinuri mai putin pretentioase sau mai degraba neutre.

Acestea fiind zise si inainte de a trece la vinuri, o sa mai spun ca pe mine acest soi a reusit sa ma surprinda destul de placut. Desi vinurile au fost destul de diferite, sau poate tocmai de aceea, pot spune ca am deslusit motivele pentru care mi se recomnda in trecut un astfel de vin. N-am sa spun ca Rieslingul ar pune in pericol preferinta mea pentru alte soiuri, insa cel putin de dragul diversitatii, va recomand sa nu ezitati sa incercati si voi un astfel de vin. S-ar putea ca si voi sa fiti la randul vostru surprinsi.

Dar sa lasam vinul sa vorbeasca...


Rudesheim Estate 2005 (prod. Georg Breuer, Rheingau, Germania): Culoare stralucitoare; nasul dezvaluie arome de banane si pepene galben; gustul este insa mai degraba citric, proaspat, domol, devine mai aromat pe final; postgustul este placut si destul de persistent; intensitatea se pierde treptat odata incalzit in pahar.

Schlossgut Reichartshausen 2006 (prod. Balthasar Ress,Rheingau, Germania): Culoare vezuie; nasul combina nuantele citrice, in care se simte mai evident grapefruit-ul, cu cele florale; gust dulceag si citric; aciditatea ridicata se combina bine cu restul de zahar; finalul este mediu si nu foarte intens.

Bernkasteler Badstube Spatlese Feinherb 2005 (prod. DRK Sozialwerk, Mosel-Saar-Ruwer, Germania): Culoare galbuie; nas ceva mai mineral; gustul este foarte aromat cu tente de lime si miere; restul de zahar pare sa acopere usor dezavantajos aciditatea.

Bernkasteler Badstube 2003 Rieling Kabinett (prod. Dr. H. Thanisch,Mosel-Saar-Ruwer, Germania): Culoare auriu intens; nas de miere si flori de tei; arome complexe si elegante; bine echilibrat; finalul este domol; postgust fin.

Diel Riesling GG Dorsheim Goldloch 2006 (prod. Schlossgut Diel, Nahe, Germania): Vin de un galben pai; nas foarte fin; dezvaluie arome de para si salcam; gustul este echilibrat si puternic aromat; aciditate buna; poastgust placut si plin.

Nota: Publicat deasemenea si aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu