joi, 7 mai 2009

Degustare de grup - Cabernet Sauvignon

Aseara ne-am strans o mana de oameni (pe unii dintre ei ii puteti citi aici sau aici), toti prieteni ai vinului, pentru a organiza ceea ce noi am numit (fara a avea niciunul din noi pretentie de degustator profesionist) o degustare de grup. Cum ne dorim ca aceste intalniri sa devina o obisnuinta am decis ca fiecare sedinta sa aiba tema ei.

Ieri, de exemplu, a fost seara Cabernet Sauvignon. Conditiile esentiale pe care trebuiau sa le indeplineasca vinurile degustate fiind acelea de a fi monosoi din acesti struguri si sa fie de productie interna.

Au participat la degustare vinuri din podgorii diferite, de la Recas la Murfatlar sau de la Segarcea la Dealu Mare.

Ar fi destule de spus despre vinuri sau detalii de adaugat. Pe unele mi le amintesc foarte bine, pe altele le-am buchisit pe fisele de degustare corespunzatoare fiecarui vin.

Desi, dupa cum am mai zis, nu am pretentia ca ma pricep foarte tare, mi-am permis chiar sa fac si un clasament personal. Mentionez ca acesta nu este un clasament care sa releve calitatile vinurilor, ci este mai degraba un clasament al preferintelor mele. Sper sa adun si parerile celorlalti participanti si poate fac si un clasament ceva mai general. Pana atunci insa iata ordinea aleasa de mine:

1. La Cetate 2007 - Carl Reh
2. Prince Stirbey 2006 - Agricola Stirbey
3. Recas 2005 - Cramele Recas
4. Divin 2006 - Fontana di Vini
5. Domeniul Coroanei 2007 - Domeniul Coroanei Segarcea
6. Arezan 2005 - Murfatlar

As mai aduga faptul ca o influenta mai mult sau mai putin importanta asupra oridinii din clasament ar putea fi datorata si modului de pastrare a vinurilor in magazine si deasemenea ca in alcatuirea clasamentului nu am tinut cont de pretul de vanzare al vinurilor ce au facut obiectul acestei degustari.

Nu in ultimul rand, trebuie sa multumesc gazdelor noastre de la Restaurantul Ginger (site-ul e in lucru), care ne-au gazduit cu amabilitate. Ba mai mult, va recomand daca aveti drum prin zona Podului Grant sa faceti o vizita. Mancarea e pe toate gusturile, iar in ceea ce priveste vinurile, inarmati-va cu rabdare, pentru ca va va trebui muuult timp pana sa va hotarati ce vin sa comandati din lunga lista pe care restaurantul v-o pune la dispozitie.

2 comentarii:

  1. nu am incercat niciodata Prince Stirbey, ba chiar pot sa spun ca nu-mi aduc aminte sa il fi vazut pe rafturi. dar am sa fiu mai atenta, pentru ca m-ai facut curioasa...

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca nu l-ai vazut pentru ca acest vin se gaseste mai degraba in magazinele specializate. Din cate stiu eu cei de la Stirbey au o alta gama pentru supermarket-uri.

    RăspundețiȘtergere