Cand pomenesti termenul degustare intr-un context ce are legatura cu viticultura, invariabil te gandesti ca personajul principal al unui astfel de eveniment este vinul.
Ei bine, pe 19 mai am participat la o degustare, organizata de Vinexpert, in care nu vreun vin sau vreun vinificator au fost in centrul atentiei ci un producator de pahare: Riedel.
Cu alte cuvinte, ce au vrut sa ne dovedeasca cei de la Riedel a fost faptul ca un vin baut dintr-un pahar creeat anume pentru un soi de vin este pus in valoare mult mai bine decat dintr-un alt pahar comun sau chiar un alt pahar al aceluiasi producator destinat unui alt fel de vin (pe cele de tip sonda le scot din start din discutie ca doar vorbim despre vin, nu?).
Magie sau auto-sugestie, va spun sincer ca uneori diferentele mi s-au parut cat se poate de evidente. Ce sta in spatele acestei teorii? Ei bine de la forma favorabila unui anume tip de arome si deschiderea paharului, care ne forteaza sa tinem buzele in mod diferit, sa inclinam mai mult sau mai putin capul si pana la suprafata si punctul de prim contact pe care il avem cu vinul, toate astea pot ajuta un vin sa fie descoperit cu adevarat.
Aveti dubii? E normal. Incercati acasa. Nu e nevoie decat de o sticla de vin si 2 pahare diferite.
S-au dat in spectacol sau s-au rusinat copilareste dupa caz (a se citi pahar) urmatoarele vinuri: AC Pouilly - Fume 2007 (Fournier Pere & Fils, Franta), Max Reserva Chardonnay 2006 (Vina Errazuriz, Casablanca Valley, Chile), Cellar Selection Pinot Noir 2007 (Villa Maria, Malborough, Noua Zeelanda) si Chateau Dauzac 2003 (Andre Lurton, AOC Margaux, Franta).
Ei bine, pe 19 mai am participat la o degustare, organizata de Vinexpert, in care nu vreun vin sau vreun vinificator au fost in centrul atentiei ci un producator de pahare: Riedel.
Cu alte cuvinte, ce au vrut sa ne dovedeasca cei de la Riedel a fost faptul ca un vin baut dintr-un pahar creeat anume pentru un soi de vin este pus in valoare mult mai bine decat dintr-un alt pahar comun sau chiar un alt pahar al aceluiasi producator destinat unui alt fel de vin (pe cele de tip sonda le scot din start din discutie ca doar vorbim despre vin, nu?).
Magie sau auto-sugestie, va spun sincer ca uneori diferentele mi s-au parut cat se poate de evidente. Ce sta in spatele acestei teorii? Ei bine de la forma favorabila unui anume tip de arome si deschiderea paharului, care ne forteaza sa tinem buzele in mod diferit, sa inclinam mai mult sau mai putin capul si pana la suprafata si punctul de prim contact pe care il avem cu vinul, toate astea pot ajuta un vin sa fie descoperit cu adevarat.
Aveti dubii? E normal. Incercati acasa. Nu e nevoie decat de o sticla de vin si 2 pahare diferite.
S-au dat in spectacol sau s-au rusinat copilareste dupa caz (a se citi pahar) urmatoarele vinuri: AC Pouilly - Fume 2007 (Fournier Pere & Fils, Franta), Max Reserva Chardonnay 2006 (Vina Errazuriz, Casablanca Valley, Chile), Cellar Selection Pinot Noir 2007 (Villa Maria, Malborough, Noua Zeelanda) si Chateau Dauzac 2003 (Andre Lurton, AOC Margaux, Franta).
povestea cu paharele e cat se poate de adevarata, si de probat se poate chiar si la modul "marlanesc": cu un pahar de sticla si unul de... plastic. la fel cum ciorba acra de porc are un gust in strachina, si altul in farfuria de portelan fin (in cazul asta prefer strachina :) ), sau cum salata are alt gust din castronul de plastic, si altul din bolul de sticla, si chiar altul din bolul de portelan.
RăspundețiȘtergereZazuza
RăspundețiȘtergereCred ca in unele exemple date de tine explicatia este totusi alta. La pahare forma este cea mai importanta. La ciorba...nu stiu daca asta se aplica :))
hahah, la ciorba forma sigur nu :)). ideea era pur si simplu ca recipientul conteaza :).
RăspundețiȘtergere:)
RăspundețiȘtergere