duminică, 31 ianuarie 2010

Parlez-vous Français? (Degustare de grup)

Pentru ca nu ne-am putut decide in timp util cu ce vinuri italiene sa ne continuam periplul oenologic prin aceasta tara, dar mai ales pentru ca Ghenadie a venit cu doua propuneri carora greu le-am fi putut rezista, joia trecuta am revenit pe meleaguri frantuzesti.

Cum poate sunteti curiosi ce vinuri ne-au intors din drum, o sa trec direct la descrierea lor.

Dourthe No. 1 - 2007, alc. 12.5%: un cupaj de Merlot si Cabernet Sauvignon de un rosu vivace; nas copilaros, in care regasesti nuante floral-vegetale; gust nesofisticat cu ceva trimiteri catre gemul de prune; postgust scurt si apos.

Chateau Gloria - Saint Julien - Domaines Martin 2006, 13% alc: Culoare violacee frumoasa; nas bine facut, decorat cu note de violete si o tusa fina de piper; gust puternic insa greu de citit; tanini asprii, putin astringent; l-am suspectat ca nu a ajuns inca l-a maturitate.

La Chapelle de la MaissonHaut-Brion - 2006, alc. 13.5% (Domaine Clarence Dillon, Graves): Granat stralucitor; nas complex in care capsuna si cireasa se aseaza frumos impreuna; in gura vinul este corpolent si calm; un vin consistent ce iti acopera tot cerul gurii cu senzatii fructoase; in acelasi timp mai poti simti vag o senzatie de carne cruda si sange, iar in final, iti arunca un zambet fin de foi de tutun.

Chateau La Maisson Haut-Brion -1995, alc. 13% (Domaine Clarence Dillon, Pessac-Leognan, Graves): Culoare brumarie, nas carnos pe care eu l-am asociat cu un iz de faleza/plaja (iertati-mi asocierea); sangvinic, in nas se mai simte un usor miros de praf de creta; odata gustat, pune stapanire pe toata gura cu gustul lui mineral pigmentat cu un strop de samanta de dovleac; tanini bine integrati; daca ar fi sa il caracterizez mai pe scurt as spune ca e un vin dificil, despre care am auzit ca reprezinta bine tipicitatea zonei, o experienta foarte interesanta.


Nota: Publicat deasemenea si aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu