luni, 4 ianuarie 2010

Sete de necunoscut/Riserva 1999 Peschiera

Nu stiam nimic despre Peschiera. Abia acum am aflat ca este o localitate din apropierea lacului Garda din zona Veneto. Nici despre vin nu stiam nimic. Si nici acum nu stiu. Stiu doar ce gust are, nimic mai mult pentru ca pe sticla nu scria nimic mai mult decat ce puteti vedea in poza. Ne-am intalnit intamplator, prin bunavointa lui Gabi (un prieten din copilarie) si l-am degustat impreuna cu acesta si Ionel (celalat bun prieten al meu, tot din copilarie). In aceste conditii vinul a avut toate conditiile sa-mi ramana intiparit ca o amintire frumoasa.

Vinul pare putin imbatranit, dar deloc trecut. Da-i voie sa alerge doua ture de pahar si-ti va spune povestea lui cu iz romantic (probabil i-ar fi prins bine o carafare, dar din pacate n-a avut parte de ea, setea noastra fiind oricum prea mare). Vinul si-a petrecut probabil tineretea intr-un butoi de stejar, stau marturie tonurile vanilate din nas insotite de un usor iz mentolat. In contact cu papilele gustative vinul te face sa te gandesti la visina coapta (aceea aproape dulce) si smochine, iar postgustul lung se inchide placut cu acelasi iz de smochina si lemn dulce.

Nota: Publicat deasemenea si aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu